Informace o hodnocení žáků 4. - 9. tříd v prostředí Učebny
Se začátkem online výuky v dubnu 2020 došlo k několika změnám v hodnocení žáků. Tou hlavní změnou je prostředí, kterým se k vám hodnocení dostává. Místo žákovské knížky využíváme u žáků 4. - 9. tříd Učebnu. Učebna je pro nás důležitý pracovní nástroj. Umožňuje nám mít vše na jednom místě a díky tomu máme možnost učit všechny žáky, ať už jsou ve škole, nebo z jakéhokoliv důvodu doma.
Chápu, že by pro vás bylo hodnocení formou známek prostřednictvím Bakalářů jednodušší. Pro nás by to však byla komplikace. Učitelé na druhém stupni učí v několika třídách a hodnotí přes 200 žáků. Zapisovat výsledky do Učebny a pak ještě jinam, by bylo z důvodu časové náročnosti neefektivní. Již nějakou dobu vám každý týden chodí do e-mailu přehled všech hodnocených prací ze všech předmětů včetně aktuální celkové známky. Věřím, že tento přehled je dostačující.
Na samotném hodnocení i konečném výstupu se oproti minulosti nic nemění.
- Žáci budou mít na vysvědčení známky.
- Výstupem jednotlivých hodnocení jsou body. Čím více bodů je za danou práci, tím více výsledek dané práce ovlivní výslednou známku.
- Výslednou známku vypočítáte tak, že celkový počet získaných bodů žákem vydělíte maximálním počtem všech bodů, které mohl žák získat (viz příklad na druhé straně dokumentu). Výsledek v procentech odpovídá následující tabulce, kterou máme z ministerstva školství, a kterou používáme od školního roku 2007/2008.
Procenta | 100 - 90% | 89 - 75% | 74 - 45% | 44 - 25% | 24 - 0% |
Známka | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Příklad hodnocení:
Co je hodnoceno | Bodů za práci | Body získané žákem | % | známka |
Dobrovolné úkoly | 1 | 5 | 500 | 1 |
Aktivita v hodinách | 1 | 2 | 200 | 1 |
Test | 20 | 15 | 75 | 2 |
Test | 20 | 12 | 60 | 3 |
Test | 20 | 20 | 100 | 1 |
Samostatná práce | 5 | 4 | 80 | 2 |
Test | 10 | 7 | 70 | 3 |
Test | 30 | 25 | 83 | 2 |
Účast v celostátní soutěži | 1 | 6 | 600 | 1 |
Test | 30 | 27 | 90 | 1 |
Test | 20 | 16 | 80 | 2 |
Skupinová práce | 10 | 9 | 90 | 1 |
Test | 50 | 42 | 84 | 2 |
Celkové hodnocení | 218 maximální počet všech bodů, které mohl žák získat | 190 celkový počet bodů získaných žákem | 190:218 = 0,87 To je 87% | 2 na vysvědčení |